Vilka är vi - Andreas och Therese samt våra tre barn.
MOTOR, VÄXELLÅDA OCH AVGASSYSTEM
1992 års Ford Mustang 5.0 HO EFI V8 med SVT Cobra styrenhet från Ford Motorsport, 70mm Ford Motorsport luftmassemätare, 32 lbs/hr Accel bränsleinsprutare, BBK 70mm spjällhus, BBK 70mm EGR spacer, Öppet 4tums koniskt K&N luftfilter, AeroMotive bränsletrycksregulator.
Etanolanpassad Bosch 044 i catchtank med walbro GSL392 som förpump.
50 Oz flexplate för 5.0 motor med C4låda.
Doug's headers med heatcoating, dubbelt 2,5tum MagnaFlow avgassystem i rostfrittstål med MagnaFlow katalysatorer, modifierat för att passa till bilen.
Motorn lackad blanksvart (Falcon original) alla gråa alu-kåpor lackades i 1992års Ford originalliknande grå nyans.
Drivs med E85 och har gjort sedan 2007 - miljöbil.
C4automat från 66 mustang, race/gat preppad av Harald "Smulle" Madsén.
B&M QuickSilver växelspak,
EFFEKT OCH PRESTANDA
370hp / 695N i maskin
295hp / 570N på hjulen
Uppmätt i rullandelandsväg 2010.
CHASSI
Servoassiterad kuggstångsstyrning från UNIsteer Performance.
Justerbara casterstag från Global West.
Global West racingfjädrar fram.
Bakaxel från 1969års Mustang 8tum, bilens original diffrentialhus med 3.25 utväxling, flyttades till den axeln.
Förstärkta bladfjädrar för Mustang bak.
Monroe Airlift stötdämpare bak.
FÄLGAR, DÄCK OCH BROMSAR
1997 års Mustang SVT Cobra 330mm bromsskivor och ok på spindlar från 66 års V8 mustang med adapterkit från Vintage VENOM.
Huvudbromscylinder tillhörande 71-73 års mustang med skivor utan servo.
Mas Italy 7,5x17 fälgar som delvis polerats och lackerats i bilens färg.
med 225/45-17 däck.
INTERIÖR
Comfort Racing II stolar, omklädda med jeanstyg istället för konstskinn.
Skinnklädd Grantratt även den med inslag av jeanstyg.
Mittkonsol från Landrover Defender Tomb Raider ed. i skinn.
Specialsydda dörrsidor för högtalarna som är dolda bakom nedre delen
Vita mätartavlor av egen design.
Autogage Auto Meter varvräknare.
Vinylklädd ovandel av intrumentpanelen.
Stahl trepunktsbälten fram och bak.
BILLJUD
Huvudenhet; Retrosound Detroit.
Framsystem; MDS audiophile 6,5 med MT9 diskanter.
Baksystem; MDS audiophile 6x9.
Baslåda: 2st Rockford Fosgate T112D2 Power.
Slutsteg; Pioneer GM-X564, Hertz He1D.
Batteri; Volkswagen 380A AGM.
CarGard 850 Immobilizer med centrallås.
EXTERIÖR
Original så när som på lackeringen och ett Billet tanklock av flygplanstyp, huvemblemet utbytt mot en Kalle Anka samt hoodpins med vajrar genom grillen.
Lackerad med en specialblandad metallic och pärlemor kulör med utgång från Chrysler Aqua pearl QE/LQE toppad med grön flipflop i klarlacken samt 2 extra varv med ren klarlack.
Taket lackerat i Diamantvit metallic.