Startsidan

CREW


Ford Falcon
- Info
- Bilder


Bilder:

- Bil bilder
- Evenemang

Gästbok


  Bezzie - En Ford Falcon deluxe kombi tillverkad 30 oktober 1964 i San Jose

Motor, växellåda och avgassystem
  • 91 års Ford Mustang 5.0 HO V8 med Cobra insprutning från Ford Motorsport,
  • 70mm Ford Motorsport luftmassemätare,
  • 30 lbs/hr Ford Motorsport spridare,
  • BBK 70mm spjällhus,
  • BBK 70mm EGR platta,
  • Öppet filter från K&N,
  • AeroMotive bränsletrycks regulator reglerbar 2-5bar.
  • Walbro GSL392 - Högtrycksbränslepump.
  • 50 Oz flexplate för 5.0 motor med C4låda.
  • Hooker Headers lindade med Mr. Gasket grenrörsisolering , det kliar bara jag tänker på dem :P
  • FelPro headerspackningar i grafit.
  • Eget y-format 3 tums avgassystem, följer original dragningen.
  • Motorn lackad blanksvart (Falcon original) alla gråa alu-kåpor lackades i liknande grå färg igen.
  • Drivs med E85.
  • C4automat från 68 mustang, race/gat preppad av Harald "Smulle" Madsén.
  • B&M QuickSilver växelspak,

Effekt och Vridmoment
  • 370hp / 695N i maskin
  • 295hp / 570N på hjulen
  • Bänkad sommaren 2010 i V-Techs rullande landsväg.

Chassi
  • 8tums bakaxel från 69års Mustang med 3.25 utväxling.
  • Framvagnen ombyggd med kuggstång från UNIsteer Performance, justerbara casterstag från Global West.
    Justerbar camber med kit från Mustang unlimited.

Fälgar, däck och bromsar
  • 330mm skivor och ok fram från 99års Mustang Cobra på spindlar från 66 års V8 mustang med kit från Vintage VENOM.
  • Huvudbromscylinder tillhörande 71-73 års Mustang med skivor utan servo.
  • Mas Italy 7,5x17 fälgar som delvis polerats och lackerats i bilens färg.
  • Falken FK451 225/45-17 Bak och FK452 225/45-17 fram.

Inredning
  • Comfort Racing II stolar.
  • Mittkonsol från Landrover Defender Tomb Raider ed. i skinn.
  • Specialsydda dörrsidor för högtalarna som är dolda bakom nedre delen
  • Vita mätartavlor av egendesign, tryckta av Uffes Screen o. Reklam AB.
  • Mooneyes varvräknare, mitt på instrumentpanelen.
  • Vinylklädd ovandel av intrumentpanelen.
  • Stahl trepunktsbälten.

Bilstereo och multimedia
  • Huvudenhet; Pioneer P88RSII
  • Framsystem; MDS audiophile 6,5 med MT9 diskanter samt handbyggda Backe delningsfilter.
  • Baksystem; MDS audiophile 6x9
  • Baslåda; 1 stor låda med 2st MDS 1260R basar.
  • Slutsteg; Pioneer GM-X564 + MDS Referens HC-2510.
  • Batteri; 1st Exide 92000 gelé batteri
  • Generator; 120amp från X-parts.
  • Larm; CarGard 850 med immobilizer.

Karossen
  • Original så när som på lackeringen och ett race tanklock från NBM.
  • Lackerad med en specialblandad pearl med utgång från chrysler Aqua pearl med grön flipflop i klarlacken och 2 extra varv med ren klarlack.
    Taket lackerat i Diamantvit metallic.
  • Solfilm från b-stolpen och bakåt gjord av Johanna på Solfilm Center.

Kommande
  • byta baslåda till något mindre.
  • installera AC.
  • Byta övre bärarmarna fram och sänka nosen 1tum
  • montera kompressor
  • Flytta batteriet
  • montera dragkrok