Motor, växellåda och avgassystem |
- 91 års Ford Mustang 5.0 HO V8 med Cobra insprutning från Ford Motorsport,
- 70mm Ford Motorsport luftmassemätare,
- 30 lbs/hr Ford Motorsport spridare,
- BBK 70mm spjällhus,
- BBK 70mm EGR platta,
- Öppet filter från K&N,
- AeroMotive bränsletrycks regulator reglerbar 2-5bar.
- Walbro GSL392 - Högtrycksbränslepump.
- 50 Oz flexplate för 5.0 motor med C4låda.
- Hooker Headers lindade med Mr. Gasket grenrörsisolering , det kliar bara jag tänker på dem :P
- FelPro headerspackningar i grafit.
- Eget y-format 3 tums avgassystem, följer original dragningen.
- Motorn lackad blanksvart (Falcon original) alla gråa alu-kåpor lackades i liknande grå färg igen.
- Drivs med E85.
- C4automat från 68 mustang, race/gat preppad av Harald "Smulle" Madsén.
- B&M QuickSilver växelspak,
|
Effekt och Vridmoment |
- 370hp / 695N i maskin
- 295hp / 570N på hjulen
- Bänkad sommaren 2010 i V-Techs rullande landsväg.
|
Chassi |
- 8tums bakaxel från 69års Mustang med 3.25 utväxling.
- Framvagnen ombyggd med kuggstång från UNIsteer Performance, justerbara casterstag från Global West.
Justerbar camber med kit från Mustang unlimited.
|
Fälgar, däck och bromsar |
- 330mm skivor och ok fram från 99års Mustang Cobra på spindlar från 66 års V8 mustang med kit från Vintage VENOM.
- Huvudbromscylinder tillhörande 71-73 års Mustang med skivor utan servo.
- Mas Italy 7,5x17 fälgar som delvis polerats och lackerats i bilens färg.
- Falken FK451 225/45-17 Bak och FK452 225/45-17 fram.
|
Inredning |
- Comfort Racing II stolar.
- Mittkonsol från Landrover Defender Tomb Raider ed. i skinn.
- Specialsydda dörrsidor för högtalarna som är dolda bakom nedre delen
- Vita mätartavlor av egendesign, tryckta av Uffes Screen o. Reklam AB.
- Mooneyes varvräknare, mitt på instrumentpanelen.
- Vinylklädd ovandel av intrumentpanelen.
- Stahl trepunktsbälten.
|
Bilstereo och multimedia |
- Huvudenhet; Pioneer P88RSII
- Framsystem; MDS audiophile 6,5 med MT9 diskanter samt handbyggda Backe delningsfilter.
- Baksystem; MDS audiophile 6x9
- Baslåda; 1 stor låda med 2st MDS 1260R basar.
- Slutsteg; Pioneer GM-X564 + MDS Referens HC-2510.
- Batteri; 1st Exide 92000 gelé batteri
- Generator; 120amp från X-parts.
- Larm; CarGard 850 med immobilizer.
|
Karossen |
- Original så när som på lackeringen och ett race tanklock från NBM.
- Lackerad med en specialblandad pearl med utgång från chrysler Aqua pearl med grön flipflop i klarlacken och 2 extra varv med ren klarlack.
Taket lackerat i Diamantvit metallic.
- Solfilm från b-stolpen och bakåt gjord av Johanna på Solfilm Center.
|
Kommande |
- byta baslåda till något mindre.
- installera AC.
- Byta övre bärarmarna fram och sänka nosen 1tum
- montera kompressor
- Flytta batteriet
- montera dragkrok
|